FAQ

Hier vindt u een overzicht van veelgestelde vragen. Als u op de vetgedrukte items klikt, ziet u een filmpje of wordt u doorgelinkt naar de juiste pagina.

Foocus2

Hoe kan ik mijn ingevulde formulier opslaan, om deze op een later tijdstip af te maken en te versturen?

We adviseren altijd om de formulieren in één keer in te vullen en te verzenden, zo snel mogelijk na de bijeenkomst (reflectieformulieren), of in ieder geval voor de deadline. Mocht je de antwoorden tussentijds op willen slaan, dan hoef je hiervoor niets te doen. Je antwoorden worden vanzelf opgeslagen als je op hetzelfde apparaat weer verder gaat met invullen. Vul je op een andere pc het formulier verder in? Sla je antwoorden dan voor jezelf op via bijvoorbeeld Word, of een andere tekstverwerker.

Hoe log ik in op het dashboard van Foocus2?

Ga naar www.foocus2.nl. Vul je e-mailadres en wachtwoord in. Nog geen wachtwoord, of wachtwoord vergeten? Klik op ‘wachtwoord vergeten’ en volg de instructies.

Hoe verander ik het wachtwoord voor mijn dashboard?

Ga naar www.foocus2.nl en kies voor ‘Wachtwoord vergeten’. Volg de instructies. Controleer ook altijd je spambox. Maak een sterk wachtwoord aan met bijvoorbeeld minimaal 8 tekens en gebruik grote en kleine letters en speciale karakters als _!@#

Hoe weet ik of een bijeenkomst die ik via het dashboard verzet heb daadwerkelijk verzet is?

A: Clooser2 heeft een week de tijd om wijzigingen door te voeren. Normaal gesproken voeren wij een wijziging binnen twee werkdagen uit, waarna we deze door een andere medewerker laten controleren. Na goedkeuring ontvangt u een e-mail van Clooser2 met de melding dat de wijziging door ons verwerkt is. Vanaf dat moment is deze wijziging ook in uw persoonlijk dashboard te zien.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

A: Ga naar het dashboard via de volgende link: http://ivt.clooser2.nl/users/login
Als je naar het beginscherm gaat ‘Email*’ Hier vul je jouw mailadres in dat gebruikt wordt voor Intervisie voor Teams.
Rechts onderaan, naast de knop ‘Inloggen’ zie je een link ‘Wachtwoord vergeten’.
Daar klik je op.
1

Je krijgt dan een nieuw veld te zien:
2
Hier vul je je mailadres in en klikt op de grijze balk:
‘verstuur instructies om wachtwoord te resetten.
3
Dan verschijnt het scherm hierboven.

Dan ga je naar je mail. Hier ontvang je binnen enkele minuten een mail die er als volgt uitziet:

———————————————————————————————————————————-

Hello mail@clooser2.nl!

Someone has requested a link to change your password. You can do this through the link below.

Change my password

If you didn’t request this, please ignore this email.

Your password won’t change until you access the link above and create a new one.

———————————————————————————————————————————-

Je klikt in de mail op de woorden: Change my password
4

Dan verschijnt bovenstaand scherm.
Hierin vul je, in elk veld je nieuwe wachtwoord in. Dit wachtwoord dient uit minimaal 8 tekens te bestaan.
Dan klik je op het grijze veld ‘Change my password’

Vanaf nu log je met je nieuwe wachtwoord in.
Mocht je in de toekomst je wachtwoord kwijt zijn, dan herhaal je deze stappen.

Ik heb een andere vraag met betrekking tot de opleiding die ik volg of wil volgen, en die hier niet genoemd wordt.

Vragen kunnen telefonisch gesteld worden via het nummer 077-8200216. Op werkdagen zijn wij van 09:00 tot 17:00 uur bereikbaar. Eventueel kunt u uw vraag, uw naam en uw telefoonnummer achterlaten op onze voicemail, dan bellen wij u er zo snel mogelijk over terug. Of u kunt uw vraag mailen naar: administratie@clooser2.nl. Wij streven ernaar om uw vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Inloggen op het dashboard lukt niet. Hoe kan ik dit oplossen?

A: Controleer eerst of je het juiste e-mailadres gebruikt. Vaak is het e-mailadres waarmee je dient in te loggen, het e-mailadres dat je ook op je werk gebruikt. Welk e-mailadres je dient te gebruiken, staat in de mail met je inloggegevens die je hebt ontvangen van Clooser2 aan het begin van het traject.
Controleer vervolgens je wachtwoord. Deze heb je zelf aangemaakt toen je voor de eerste keer inlogde. Lukt inloggen nog niet of weet je het wachtwoord niet meer? Kies voor ‘Wachtwoord vergeten’ en volg de instructies. Controleer ook altijd je spambox.

Wat doe ik als ik vragen heb over of problemen met het dashboard?

A: Eerst logt u in op uw dashboard. Vervolgens klikt u op ‘FAQ’ bij Nieuws. Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact op met uw voorzitter. Indien hij/zij en andere collega’s het antwoord ook niet weten, neemt u contact op met Clooser2 via info@clooser2.nl

Wie kan ik benaderen voor mijn inhoudelijke vragen, zoals vragen over de methode of obstakels die ik ervaar in het voorzitterschap?

A: Voor inhoudelijke zaken neem je contact op met je begeleider of je mentor. Clooser2 beantwoordt geen inhoudelijke vragen.

Wie kan ik benaderen voor mijn technische vragen over het dashboard en de formulieren?

A: Clooser2 beantwoordt alle technische vragen over het dashboard. Lukt het niet om in te loggen? Kunt u bepaald materiaal niet openen? Kunt u een formulier niet versturen? Kijk eerst op deze helppagina of het antwoord op uw vraag wordt gegeven.

Wie kan ik benaderen voor mijn vragen over de planning van de bijeenkomsten?

A: Voor zaken die de planning betreffen neem je contact op met je leidinggevende. Clooser2 beantwoordt geen vragen over de planning.

Mindfulness

Hoe ontvang ik mijn gebeurtenissenkalender?

De gebeurtenissenkalender ontvang je op het e-mailadres dat bij ons bekend is. Controleer ook je spambox. Heb je na een 2 dagen na de betreffende les nog geen mail hierover ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Hoe open ik een nieuwe gebeurtenissenkalender?

A: U opent de gebeurtenissenkalender door op de link in de e-mail die u aan het begin van de cursus heeft ontvangen te klikken. Vink vervolgens de optie ‘Ik wil een nieuw formulier invullen’ aan en klik op verder.

Hoe open ik een onprettige gebeurtenissenkalender?

U opent een onprettige gebeurtenissenkalender door op de link in de e-mail die u aan het begin van de cursus heeft ontvangen te klikken. Vink vervolgens de optie ‘Ik wil een nieuw formulier invullen’ aan en klik op verder. Vul uw gegevens in en klik weer op verder. Vergeet niet uw e-mailadres goed te controleren! Nu ziet u de uitleg over het formulier. Na het lezen ervan klikt u op ‘verder’. Kies vervolgens in het uitklapmenu voor de optie: ‘onprettige gebeurtenissenkalender’. Klik op verder. U kunt nu uw onprettige gebeurtenissenkalender invullen.

Hoe open ik een prettige gebeurtenissenkalender?

A: U opent een prettige gebeurtenissenkalender door op de link in de e-mail die u aan het begin van de cursus heeft ontvangen te klikken. Vink vervolgens de optie ‘Ik wil een nieuw formulier invullen’ aan en klik op verder. Vul uw gegevens in en klik weer op verder. Vergeet niet uw e-mailadres goed te controleren! Nu ziet u de uitleg over het formulier. Na het lezen ervan klikt u op ‘verder’. Kies vervolgens in het uitklapmenu voor de optie: ‘prettige gebeurtenissenkalender’. Klik op verder. U kunt nu uw prettige gebeurtenissenkalender invullen.

Hoe open ik mijn reeds opgeslagen gebeurtenissenkalender?

A: Bij het tussentijds opslaan heeft u een mail naar uw e-mailadres gestuurd. Deze mail bevat een link. Open deze link en u kunt doorgaan met het invullen van uw kalender. Let op: gebruik altijd uw laatst verstuurde link om de laatste versie van uw kalender te openen.

Hoe sla ik mijn gebeurtenissenkalender tussendoor op?

A: Na het invullen van de betreffende dag, klikt u op de groene knop ‘tussentijds bewaren’. Deze knop vind u ten alle tijden onderaan het formulier. Vul vervolgens uw e-mailadres in in het veld dat daarvoor is aangegeven. Controleer goed of uw e-mailadres klopt. Klik op ‘verzenden’. De code wordt nu naar het opgegeven e-mailadres verzonden. U kunt voor de zekerheid ook de code die staat weergeven voor het verzenden kopiëren en op een voor u terug te halen plek plakken.

Hoe vul ik het evaluatieformulier in? Klik hier

Ik heb een andere vraag met betrekking tot de opleiding die ik volg of wil volgen, en die hier niet genoemd wordt.

Vragen kunnen telefonisch gesteld worden via het nummer 077-8200216. Op werkdagen zijn wij van 09:00 tot 17:00 uur bereikbaar. Eventueel kunt u uw vraag, uw naam en uw telefoonnummer achterlaten op onze voicemail, dan bellen wij u er zo snel mogelijk over terug. Of u kunt uw vraag mailen naar: administratie@clooser2.nl. Wij streven ernaar om uw vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Ik heb geen e-mail ontvangen na het tussentijds bewaren. Wat nu?

Controleer ook je spambox. Staat het hier ook niet in? Stuur dan een e-mail naar info@clooser2.nl