Drukke dag, nog even boodschappen doen en dan…een volle parkeerplaats en een rij bij de kassa. Herkenbaar? Kijk mijn vlog en ontdek hoe je mindfulness kunt toepassen in dit alledaags moment.

Wil je ontdekken hoe je mindfulness op meer momenten in de praktijk kunt toepassen? Abonneer je dan op mijn vlog via YouTube of via www.clooser2.nl/vlog en laat weten waarover jij wilt dat ik vlog.

  1. Ilonka

    Hallo Karien, je boodschappenvlog is heel herkenbaar. Interessant dat je me op een andere manier er naar laat kijken. Ik kijk uit naar je volgende vlogs.

    1. Karien Cloostermans

      Dank je voor je reactie. Zijn er situaties waarin je je afvraagt hoe je mindful kunt blijven? Laat het me weten, dan kan ik met de vlogs aansluiten op wat er leeft.

  2. Rolf Weijers

    Dag Karien,

    heerlijk herkenbaar die tweede vlog. En uit ervaring weet ik dat je tips werken…..en dan is het fijn om op deze manier weer even herinnert te worden.

  3. Sandra

    Herken ik maar al te goed. Door mijn paniekstoornis voel ik me altijd zo geïrriteerd en dan maak ik het nog veel erger met dergelijke gedachten die in de vlog werden vermeld. Even een vraagje wel, ik merk vaak dat ik snel mijn negatieve gedachten en irritatie opmerk, en dan Mindful probeer te zijn. Maar enkele minuutjes later begin ik opnieuw met slechte gedachten, en vooraleer ik het opnieuw doorheb, dan is het meestal te laat en komt er een ‘onaangename’ paniekaanval. Hoe zorg je ervoor dat je Mindful blijft in een onaangename situatie? En hoe ga je om met die irritatie?

    1. Karien Cloostermans

      Hallo Sandra

      Je beschrijft dat je je door je paniekstoornis snel geïrriteerd voelt en negatieve gedachten opmerkt.
      Dat werkt als volgt: je onprettige emotie (irritatie) voel je in je lichaam als onprettige lichamelijke sensaties. Je geest probeert je te helpen door te denken. Dat is ook het enige dat hij kan. Helaas helpt denken niet bij een onprettige emotie. Wat je in plaats daarvan kunt doen is je aandacht op de onprettige lichamelijke sensaties richten, met een vriendelijke houding voor jezelf.
      Dat is een kwestie van trainen. Dit trainen leer je in de mindfulnesstraining en door wat je daar leert stap voor stap toe te passen in de praktijk. Je vindt de volledige mindfulnesstraining in de Mindfulness Plus Free app en kunt aanvullend ook de onlinetraining volgen met persoonlijke begeleiding. Kijk maar eens op de site http://www.clooser2.nl.
      Met input over jouw ervaring kan ik kijken hoe ik voor jou en voor anderen met angst- of paniekmomenten een speciale vlog kan maken en wie weet op een later moment misschien een meditatie die we in de Mindfulness Plus Free app zetten.

Uw e-mailadres is niet openbaar. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Your email address will not be published.


*