Als je de presentatie tijdens de Onlineles niet kunt zien, sluit dan de Onlineles even af en log opnieuw in. Je kunt zonder problemen opnieuw inloggen bij de onlineles. Als je een melding krijgt om het programma van GotoWebinar te installeren, geef daar dan toestemming voor. Zonder dit programma kan de Onlineles niet goed geopend worden.
Als de Onlineles na opnieuw inloggen nog niet werkt, dan kun je de Onlineles op een ander apparaat verder volgen, bijvoorbeeld een andere laptop, telefoon of tablet:
- Stap 1: Log uit bij “”GoToWebinar”” op het apparaat waarop de presentatie niet goed werkt.
- Stap 2: Start zo nodig een ander apparaat op.
- Stap 3: Gebruik jouw persoonlijke inlog-link om op het nieuwe apparaat in te loggen bij de Onlineles.
NB: Om te testen of je de Onlinelessen zonder problemen kunt volgen, bieden we je de mogelijkheid om voor de start van jouw training deel te nemen aan de Mindfulness testsessie. Zie hiervoor ook de vraag “”Waarom zou ik de testsessie volgen?””
Als je de Onlineles toch wilt volgen via de laptop of computer waarop de presentatie niet te zien is, dan kun je het grafische stuurprogramma op je computer bijwerken:
- Stap 1: Werk het grafische stuurprogramma van je computer/laptop bij, vanaf de ondersteuningspagina van de website van jouw computer (bijv. Dell, HP, Asus, enz.) Volg de stappen op hun website.
- Stap 2: Het wordt aanbevolen om ook Windows up-to-date te houden.
- Stap 3: Start nadat je het grafische stuurprogramma bijgewerkt hebt de computer/laptop opnieuw op, en test opnieuw.
Volg onderstaande stappenplan als het probleem zich na het bijwerken van het grafische stuurprogramma blijft voordoen:
- Stap 1: Download dan de GDI Render-patch op: https://logmeininc-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/tyler_rosenow_logmein_com/EYC4jr7yvE1PvqPvptEaTJQBlECjP7V1vCtM2aP_moqb2Q?e=wsLNiQhier
- Stap 2: Pak het ZIP-bestand uit
- Stap 3: Klik met de rechtermuisknop op render_mode_gdi.reg en selecteer Samenvoegen
- Stap 4: Druk op “Ja” of “Uitvoeren” in het dialoogvenster
- Stap 5: Druk op OK in het volgende dialoogvenster
- Stap 6: Start de computer/laptop opnieuw op, en test opnieuw.”